052-887-8875

איתור נזילות בעזרת מצלמת ביוב

איתור נזילה בעזרת מצלמת ביוב

מערכת הביוב היא בין המערכות המורכבות והמסועפות בה נדרשים אנשי מקצוע מתחום האינסטלציה לטפל.

על מנת לאתר בה מפגעים ונזילות ולבצע בה תיקונים נדרשים הבנה מעמיקה בתשתיות צנרת ביתיות ועירוניות,

ניסיון באיתור נזילות ותקלות ומכשירים מתקדמים שמסייעים להגיע למיקומים רחוקים בצנרת, לעומק רב מתחת לאדמה ואף לבצע טיפולים מיוחדים כמו כרסום שורשים וחידוש צנרת בשיטות מתקדמות.

מצלמת ביוב

אילו סוגי מערכות ביוב קיימות?

* מערכת ביוב בבית משותף ובדירות גן- מערכת זו נמצאת תחת אחריות כלל דיירי המבנה המשותף, ונהוג לתת לחברת האחזקה או לוועד הבית לדאוג לתחזוקה שלה ולטיפולים שנדרשים עבורה. מערכת זו נוטה לסבול מנזקי רטיבות והצפות עקב התיישנות הצנרת או מליקויים שנובעים מתכנון ויישום לקויים של המערכת.

* מערכת ביוב בבית פרטי– מערכת זו מצויה באחריותו של בעל הנכס, ונפוץ לראות בה ליקויים זהים לאלו שמאפיינים את מערכת הביוב בבית משותף.


* מערכת ביוב בחדר הרחצה – מערכת זו נוטה לסבול מהצטברות של שאריות לכלוך ופסולת עקב התנהלות לקוי. במקרים מורכבים, עלולים לחדור למערכת מסוג זה שורשים שלאורך זמן ייצרו חסימות ואף יפגעו בצנרת עצמה.

אילו מפגעים עלולים להופיע בצנרת הביוב?

* פיצוצים או סדקים לאורך הצנרת שגורמים למים לזלוג החוצה וליצור נזקי רטיבות והצפות.

* צינורות מעוותים, מכופפים או שבורים שחוסמים את זרימת המים בצורה חלקה.

* חסימת הצינורות על ידי גופים זרים (אחת הסיבות הנפוצות ביותר לחסימת צנרת הביוב הביתית והעירונית היא הצטברות של מגבונים, שמושלכים לאסלה).

* חדירת שורשים לצנרת שיוצרת חסימה חלקית או מלאה ופוגמת גם בצינורות עצמם וגם בזרימת המים.

* חיבורים לא תקינים או לקויים בצנרת וניתוקים בין מרכיביה.

* חסימת מרזבים או כשל בזרימת מים חלקה.

איתור כשלים בעזרת מצלמת ביוב

איתור נזילות באמצעות מצלמת ביוב

גם במקרים של תקלות במערכת הביוב ניתן להציע ללקוח מגוון שיטות מתקדמות הן לאיתור תקלות והן לטיפול ותיקון.

בעזרת מצלמת ביוב מתקדמת ניתן לצלם כיום את כל מערכת הביוב לכל אורכה בזוית צילום רחבה של 360 מעלות.

הצילום נעשה באמצעות סיב אופטי זעיר, שמחדירים לתוך הצנרת, ומעניק צילום מדויק של מקטעים שונים.

ממצאי הבדיקה מעניקים אינדיקציה מדויקת באשר למיקום המדויק של הבעיה ואופיה, שכן מצלמת הביוב מעניקה תמונות ברזולוציה מאוד גבוהה, ובעזרת איש מקצוע מיומן ניתן להבטיח שלא מפספסים שום מקטע, וששום תקלה לא נעלמת מהעין.

באילו מקרים נוספים ניתן להסתייע במצלמת ביוב?

מצלמת ביוב יכולה לסייע במקרים נוספים, פרט לאיתור תקלות ונזילות במערכת הביוב:

* בעזרת מצלמת ביוב ניתן לזהות נזקי מים ורטיבות, התפתחות של עובש או פטריות לאורך הצנרת, סתימות, הצפות, הצטברות נוזלים ועוד.

* מצלמת ביוב יעילה מאוד בבדיקת צנרת הביוב לפני רכישת דירה חדשה במסגרת בדק בית.

* במבנים בהם קיימת צנרת ביוב חדשה מומלץ מידי 10 שנים להזמין איש מקצוע שיבחן את צנרת הביוב באמצעות מצלמת ביוב לצורך בדיקת טיב הצנרת ומניעה של נזקים שעלולים לצוץ בעתיד.

* במקרים בהם צנרת הביוב ישנה מומלץ לבצע את הבדיקה אחת לשנתיים.

יתרונות מצלמת הביוב

* מצלמת הביוב מעניקה תמונות ברמה גבוהה לצד פרטי הבדיקה- המועד בה היא בוצעה (תאריך ושעה) ומיקום הבדיקה (כתובת). יחד עם דו"ח איתור נזילות שניתן ללקוח בתום הבדיקה הן משמשות כראיה משפטית לכל דבר ועניין, וניתן להגישן גם לחברות הביטוח לצורך כיסוי עלות הבדיקה והתיקון או לצורך קבלת חוות דעת משפטית.


* הממצאים שמתקבלים מהבדיקה במצלמת הביוב מציגים גם הבדלי צבע במקטעים השונים בצנרת, שמעידים על הבדלי טמפרטורות, כך שניתנת אינדיקציה נוספת באשר לאופי התקלה ומיקומה.


* מצלמת ביוב מאפשרת קבלת אינפורמציה מדויקת ואמינה לאיתור נזילות, מפגעים ותקלות, ויעילה גם כשמבקשים לבחון מערכת ביוב ארוכה מאוד, עמוקה מאוד ומסועפת, כל זאת מבלי לשבור מדרכות, להרים מרצפות או להרוס דבר מה בשטח הבדיקה.


* את תוצאות הבדיקה ניתן לקבל במקום, כך שמובטח ללקוח איתור מהיר ויעיל, שחוסך זמן ועלויות ומאפשר קבלת החלטות מהירה ועניינית באשר לאופן הטיפול במפגעים.


* איתור נזילות בעזרת מצלמת ביוב מאפשר שמירה על שלמותה של מערכת הביוב ללא שבירה, הרס, לכלוך ורעש, שעלולים לגרור הוצאות נוספות, להאריך את פרק הזמן שנדרש לצורך הטיפול במפגעים ולהוות מטרד לדיירים ולשכנים.


* איתור נזילות באמצעות מצלמת ביוב מתבצע באופן נקי וללא חשיפה לריחות לא נעימים.


* מצלמת הביוב מאפשרת לבדוק גם את שיפוע הצינורות ואורכם, מה שמעניק לאיש המקצוע אינפורמציה חשובה מאוד, בה הוא מסתייע לצורך בניית אסטרטגיית פעולה ובחירת אופן הטיפול בתקלות שמתגלות בבדיקה.


* מצלמת הביוב מציגה מידע נוסף באשר למידת הלחץ לאורך המקטעים השונים בצינור.


למידע נוסף, לבדיקת צנרת, אבחון תקלות ואיתור נזילות במצלמת ביוב ובשיטות מתקדמות צרו קשר